KOLTUK İLAVESİ VEYA SÖKME ARAÇ PROJESİ UYGULAMA DETAYLERI

 ARAÇ KOLTUK EKLEME PROJE ARAÇ KASA PROJESİ

KOLTUK EKLEME KOLTUK SÖKME ARAÇ PROJESİ 0312 384 00 88

 

ARAÇ KOLTUK EKLEME VE MİNİBÜS PROJELERİ

Fiat Doblo,+KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

Doblo Kombi,+KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

Doblo Kombi Maxi,+KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

Doblo Kargo+KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

 koltuk ekleme ve cam açma montaj araç projesi 

 DOBLO+KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

+KANGO 4+1 +KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

KİŞİLİK YANDAN   CAMLI ÇİFT SIRA KOLTUKLU      

FORD CONNECT 4+1  +KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

KİŞİ YANDAN

Peugeot Partner, KOLTUK+CAM  İLAVESİ ARAÇ PROJESİ

Partner Panelvan, Kombi Van ARAÇ TADİLAT PROJELERİ

MİNİBÜSE KOLTUK İLAVESİ

OTOBÜSE KOLTUK İLAVESİ

OTOBÜSE KOLTUK İLAVESİ

CAMLI ÇİFT SIRA KOLTUKLU       

PANELVAN KAMYONETE CAM VE KOLTUK İLAVESİ ARAÇ PROJESİ   

PANELVAN ARAÇ PROJESİ ANKARA

Araçta ulaşılabilir koltuk bağlantı yerleri varsa, koltuk basit bir şekilde bağlanabiliyorsa, aracın koltuk kapasitesi azami bağlantı sayısı kadardır. Yerinden sökülmüş koltuk, koltuk çıkartma anlamını taşımaz. Ulaşılabilir koltuk bağlantılarının tanımı MARTOY‟un Ek II Kısım C‟de yer almaktadır.

Koltuk bağlantıları, kaynak vb. kalıcı yöntemler ile tekrar bağlanamayacak biçimde tadil edilirse koltuk çıkartılmış kabul edilir.

Koltuk ilavesinde, bütün kategorilerde bağlantıların bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek VII madde 1.15, ayrıca emniyet kemeri bakımından madde 1.19, madde 1.31‟e uygun olması aranır. M2 ve M3 kategorileri ayrıca Ek VII madde 1.50‟ye uygun  olmalıdır. Koltukların bağlandığı raylarda, koltuk çıkartılması durumunda kesme, kaynak vb. herhangi

bir işlem yapılmasına gerek yoktur.

Nasıl bağlantı veya söküm yapıldıysa rapora yazılacak, bağlantı detay resimleri ve montaj talimatı rapora eklenecek.

Uygunluk belgesi tarihi 13/02/2009 tarihinden önce olan M2-M3 kategorisi araçlara yapılan koltuk tadilatlarında 2001/85/AT Yönetmeliğine uygunluğunun aranmasına gerek yoktur. Yapılan tadilat kategori ve/veya sınıf değişikliği içeriyorsa, yeni kategorisinin ve/veya sınıfının tüm şartlara uygunluğunu belgelendirmeli veya yetkili teknik servis raporuyla tevsik etmelidir.

Bu tadilatın uygunluğu yetki belgeli mühendis tarafından raporlandırılmalıdır.

1- N Kategorisi Araçların Tadil ile M2-M3 Kategorisine Dönüşümünde AİTM Yönetmeliği EK VII‟ nin ilgili tüm maddeleri aranır.

2- 13/02/2009 Tarihinden Sonra Üretilen M2-M3 Kategorisi Araçlarda Yapılan Koltuk Tadilatları:

a) AiTM 1.50 maddesi kararlılık ve devrilme dayanımı hususları hariç diğer şartları aranır.

b) Koltuk veya emniyet kemeri tadilatı var ise AİTM ilgili madde şartları aranır.

3- 13.02.2009 tarihinden önce tescil edilen M2-M3 Kategorisi Araçlarda Sınıf ve/veya kategori değişikliği yoksa yapılan koltuk tadilatlarında

a) Ek VII- Madde 1.50.1.1 (Yük hesabı) aranacaktır.

b) ”E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması kaydı ile bağlantı testleri istenmeyecektir.

c) Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı olması kaydı ile koltuğun bağlantı detayları      projesinde verilecek ve uygunluğu kontrol edilecek olup ayrıca koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.

Kapalı Kasa/Panelvan N Kategorisi Araçlar ile ilgili Hususlar

 

1- 01.01.2009 tarihinden önce tescil edilmiş araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:

a) ”E” veya “e” Onaylı (veya temel araç üreticisi tarafından imal edilen) koltuk ve emniyet kemeri kullanılması kaydı ile  bağlantı testleri aranmayacaktır.

b) Yönetmeliğin diğer ilgili hususları aranacaktır.

2- 01.01.2009 tarihinden sonra üretilen, tescil edilen veya tescil edilmeyen araçlarda koltuk ve emniyet kemeri tadilatında:

a) “E” veya “e” onaylı emniyet kemeri kullanılması zorunlu olup bağlantı testleri aranacaktır.

b) Koltuk değişmesi veya ilavesi durumunda koltukların “E” veya “e” onaylı (veya temel araç ureticisi tarafından imal edilmiş) olması zorunlu olup, koltuğun bağlantı detayları projesinde verilecek ve uygunluğu kontrol edilecek olup ayrıca koltuk bağlantı testi aranmayacaktır.

M2 ve M3 Kategorisi Otobüslerin Koltuk Çıkarılarak Minibüse Tadilatı ile ilgili Hususlar

M2 ve M3 kategorisi otobüslerde AİTM Yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlaması kaydıyla koltuk çıkarılması tadilatının yapılmasında, araçların minibüse dönüştürülmesinde sakınca bulunmamaktadır.